tirsdag 21. september 2010

Bøker jeg vil lese

I det siste har jeg lest mye pensum, derfor har det ikke blitt mye tid til skjønnlitteratur. Likevel har jeg sett mange bøker jeg har lyst til å lese. Derfor lager jeg meg en liste her over bøker jeg vil lese når jeg får tid. Hvis du har noen bøker du vil anbefale tar jeg gjerne i mot tips i kommentarfeltet :)

  • Idas dans - Gunnhild Corwin
  • Regines bok - Regine Sokke
  • Varg Veum bøkene - Gunnar Staalesen
  • Millenium bøkene (menn som hater kvinner) - Stieg Larsson
  • The boy in the striped pyjamas - John Boyne
  • A time for machetes - Jean Hatzfeld
  • Zahir -Paulo Coehlo
  • En haug lettleste pocket uten mening!
  • Hele Harry Potter serien på nytt - J. K. Rowling
  • Emma - Jane Austen
  • The book thief - Markus Zusak
  • Saman er ein mindre aleine - Anna Gavalda
  • Snømannen - Jo Nesbø
  • 1984 - George Orwell
  • Maya - Jostein Gaarder
  • Barna fra Sukhavati - Jostein Gaarder

3 kommentarer:

Renate sa...

nice! eg trur eg ska laga meg ei lista eg og ;) har ikkje hatt tid te so mykje sånt eg heller.. Men eg har nåken forslag te bøker og eg ;)

Eragon- serien( DØDSBRA! Holder på med bok 3 no) Men du har vel haurt om den :P

Tusen strålende soler - Khaled Hosseini

Mary Higgins Clark bøke, og Unni Lindell sine bøke (viss du lika å lesa krim) ;)

Berit Yuriko sa...

Studentlivet byr ikkje på for mye tid te lesing av frivillig og ufaglig litteratur, nei...

Takk for listå, kanskje eg og ska lesa ei av dei? Får se... Akkurat nå lese eg Døde menn går på ski, og etter det ska eg lesa L, og etter det ska eg lesa Saman er ein mindre alene. (Hvis alt går etter planen.)

Ellers anbefale eg deg Oscar og den rosa damen! Veldig lettlest, veldig bra. Eg like an i alle fall godt:)

Spadekua sa...

Renate: Har lest de tre bøkene i Eragon ;) Venter bare på at bok nr. 4 skal komme ut! Tusen strålende soler har jeg også lyst til å lese! Hørt flere sier den er bra :) Liker å lese krim innimellom, så plutselig ligger jeg der og leser Mary og Unni sine bøker!

Berit: Lurer på om eg har lest døde menn går på ski... Men Oscar og den rosa damen må absolutt sjekkes ut en dag! Gleder meg allerede:)