onsdag 28. januar 2009

"Populær" og forvirra!

Hvis du ikke gidder lese hele, les det med fet skrift;) (Triks lært av Berit!)

På søndag er det 1.februar, og det første opptaket hos folkehøgskoler og (de fleste) bibelskoler starter. Dette er noe jeg har fått merke! Ta bare i dag: 1 stk. postkort ifra en ukjent Gudrun på Fjellhaug, som skrev et personlig kort til meg og håpte at jeg fikk det fint det siste halvåret, og anbefalte meg å søke på Fjellhaug. Alle i russen vår fikk lignende kort, det er ikke bare-bare å gå på en kristen internatskole. Men ikke nok med det, når jeg sjekket mailen min idag så hadde jeg fått mail ifra Hald siden jeg var Kristenruss. De lurte på om jeg ikke ville starte der. Og i går hadde vi besøk av Bildøy som hadde møte og anbefalte oss å starte der, og sikkert 10 andre skoler har også vært på besøk til oss iløpet av de siste månedene.

Konklusjon: Hvis du går i tredjeklasse på vgs. (spesielt en kristen internatskole) er du populær! Alle vil ha deg til neste år:)

Mitt eneste problem er at jeg ikke vet hva jeg vil neste år; eller har greid å korte ned til to hovedkategorier: Storbritannia eller folkehøgskole. Har så langt søkt på 5 folkehøgskoler, 1 bibelskole, også skal jeg søke på mange ting i Storbritannia i morgen, når vi har studiedag. (LES: sove til lunsj:) Hvorfor kan jeg ikke bare bestemme meg for hva jeg vil? For øyeblikket håper jeg at jeg bare kommer inn en plass. (Selv om det egentlig ville vært kjempe trist å få så mange nei). I går natt når jeg ikke fikk sove fordi jeg hadde drukket kaffe satte jeg imidlertid opp ei liste med de forskjellige skolene, og da fikk jeg utelukket 1 til. Så nå er det vel ca. 3 folkehøgskoler det står i mellom for øyeblikket. Men jeg blir ikke forundret over meg selv hvis jeg plutselig søker på en til, mer oppgitt.

Som du skjønner er det dette tankene mine dreier seg rundt for øyeblikket. Likevel kan jeg jo ta en kort opdatering på meg også: I dag tok vi blodprøve i naturfagen, og jeg har sannsynligvis blodtype B+. Så vet dere det, hvis dere skulle ligge i operasjonsstuen en dag. (kunne lagt ut bilde av blodet mitt, men tipper dere heller vil ha et blogginnlegg uten bilde). Også reiser jeg til Sagavoll på besøk til Hanne-Lene på fredag. (Sagavoll er forresten en av de tre skolene). Det var alt for nå, så god helg:D

6 kommentarer:

Kristin Ekberg Vik sa...

Hørres bra ut:)
MEn ka bibelskule er da du har søkt på?
Si eg skal ver med deg t fredag vett eg da er patetisk å skriva t deg her, men litt kos å få kommentarar:)

b sa...

Eg leste først det med tjukk skrift, som ein slags innledning, og så heile innlegget:P (Men hu Berit e ikkje så dum, hu.)

Eg skjønne veldig godt at alle vil ha DEG som elev, Ingeborg! Forresten e det ikkje så nøye for meg kor du begynne. Misforstå meg rett, sjølsagt bryr eg meg:P Hadde vært knall å ikkje ha deg så langt vekke, men me ska jo vær brevvenner og ha kontakt uansett;)

(Eg vett at det ikkje komme te å skje, men nå har eg ein løyen tanke: Hadde vært løye å gå på samme skole og vært brevvenner bara fordi me hadde avtalt det^^)

Spadekua sa...

BiG -bibelskolen i Grimstad Kristin;) Men som sagt har jeg jo igrunn droppa den. OG Berit: Jeg gleder meg til å bli brevvenn med deg! Og hvis vi skal gå på samme skole så må du vel begynne med en VELDIG STOR overbeviselse runde snart;) Men det hadde vært komisk ja!

Anonym sa...

Jeg ville bare si at jeg har samme blodtype som deg. så hvis du kommer på sykehus og trenger litt blod er det bare å ringe. :D

Spadekua sa...

Takk, det samme Christina! Men jeg ville kanskje fått meg testet en gang til før du fikk litt blod av meg, siden jeg ikke er helt sikker;)

Anonym sa...

Ååå!!! tenk så gøy viss du hadde komt te Bergen då ;)
*hint hint* neida :P
mn viss du ende opp i storbritannia, ska eg komma å besøka deg!! LETT! :D
og eg kjeme sannsynligvis te å besøka deg korennn du ende opp henn! ;)
lyyyykke te med valget! ;) Da gjelde dåke andre so ska velga nåke te høsten og ;)
gla i deeeeg!! kleeem