søndag 24. mai 2009

En perfekt lørdag

Så mange våte klær får man av en perfekt lørdag.

I går var definisjonen på en perfekt lørdag. Det hele startet svært fornuftig med at jeg sto opp til lørdagsfrokosten. (Ja, det er ganske sjokkerende. Tror det er andre gang i år=). Så spiste jeg brødskiver som hadde vært en tur i den fantastiske brødristeren. (Verdens beste oppfinnelse ifølge Gunstein). Så satt vi og prata lenge, før jeg gikk og forberedte meg til eksamen. (Jepp, jeg følte meg ganske flink).

Så ble det middag, med lørdagsretten grøt. Igjen satt vi og snakka ganske lenge, før vi gikk ut og spilte kubb. Det var morsomt, selv om laget mitt stort sett tapte. Berit og jeg var med som heiagjeng for oss selv, så humøret var på topp. Deretter gikk vi over til volleyball. Laget mitt tapte vel endel der også, men morsomt var det. Og har jeg nevnt været? Blå himmel og SOL! Derfor bestemte like godt Renate og jeg for å ta oss et bad. Siden sjøen er grønn av alle algene, så fant vi ut som at vi kunne late som at det var syden-temperaturer i sjøen. Det var ikke helt det, men veldig oppfriskende. Så fikk vi tatt oss en dusj, før vi gikk og spiste enda litt mer. Kveldsmat må man ha.

På kveldsmaten fant Berit, søstrene Huru og meg ut at vi skulle ta oss en kanotur. Derfor gjorde vi det. Vi hadde en sprø plan om å padle bort til Kiwi, men tvilte på at den var gjennomførbar. Men Kiwi kom plutselig veldig fort i mot oss, og vips var vi der. Så ble det iskjøp, og vi padla rolig tilbake. Berit og jeg var så gira, at vi bestemte oss for å ta oss en liten tur over til den andre siden, og når vi først var i gang kunne vi jo ta oss en tur inn til Ølen også? Til tross for sterk strøm kom vi frem. Den lille ulempen med all strømmen og bølgene var at vi ble klissvåte, men det var verdt det. Vel tilbake lå søstrene Huru og ventet på oss.

Etter et klesskift til noen tørre klær tok vi oss en liten tur ut på lekeplassen. Så var det nok en gang mat. Etter maten fant vi ut at vi ville se film, fordi det var en passe aktivitet for utslitte folk. Vi så den gode gamle fjortizz-filmen "Freaky Friday". Utrolig morsom igrunn, ihvertfall nå som det var så lenge siden jeg hadde sett den. Etter denne filmen ville ikkke jeg legge meg, derfor så Renate og jeg "What happens in Vegas" etterpå. Nå derimot begynte jeg å kjenne at jeg hadde vært ut hele dagen, derfor la jeg meg fint ned i den deilige senga mi. Så måtte jeg bare lese litt, også kunne jeg fornøyd legge hode på puta, og tenke på at det hadde vært en fantastisk dag.

2 kommentarer:

Astrid sa...

Æg savne ein liden ting får å jørr innlegge ditt liga perfekt så lørdagen din...
"Vi så den gode gamle fjortizz-filmen "Freaky Friday"(Tusen takk for lånet, Astrid, det var veldig snilt av deg). Utrolig morsom igrunn, ihvertfall nå som det var så lenge siden jeg hadde sett den."

Forresten så he æg glømt å svara på lappen din...
- D e heilt greit at du henta filman dine (takk får låne), å d e veldi greit at du lånte Freaky Friday. =D

Spadekua sa...

Sorry, Astrid. Det va ein glipp! Men æ orke itj å gå inn i innlægge og rediger:p Men te all som læs her:

ASTRID E SUPERSNILL SOM LÅNE BORT FILM! (Sjøl om hu ikke visst de sjøl på det tidspunkte vi så den).TUSEN TAKK!