onsdag 6. mai 2009

Ny trend: Bunadssko og russebukse!


Russebukse og bunadssko, kan du få det mer norsk? Det er en genial plan, rart ingen har tenkt på det før. "Flaggskoen" og skinnskoen til Russeservice kan bare gå å legge seg... Dette er det norskeste... Derfor gikk jeg rundt i Bergen hele mandagen med bunadssko, folk må jo få med seg moten.

Ser kun et par ulemper med trenden:
- Svært mange får gnagsår av bunadsskoene sine
- De kan bli svært skitne/ødelagte av russetida
- Mine sko er veldig glatte, så jeg har holdt på å tryne et par ganger.

...men det tror jeg ikke blir noe stort problem, for folk lider jo ofte for skjønnheten. Bunadssko er mye bedre å gå i enn en korsett!

Så er du russ? Dra frem bunadsskoene og følg moten!


(Neida, jeg gikk ikke i bunadssko fordi jeg glemte å ta med ekstra sko til når jeg skulle skifte og reise etter en konfirmasjon.)


1 kommentar:

Berit Yuriko sa...

Du va faktisk råkul der du gjekk rundt med russebuksa og bunadssko Ü *to tomler opp*
Hadde det ikkje vært for ulempene du nevne, hadde eg absolutt brukt dei den 17. mai! Men eg ofre ikkje så mye penger og gnagsår for skjønnheten;)