torsdag 23. oktober 2008

Hvor fjern går det an å bli?

Ingeborg ser at klokka er sju minutt over, da må hun skyndte seg til matansvar. Når hun kommer fram er det ingen der, men hun ringer tilsyn og får de til å låse opp. Tilsyn sier at de ikke vet når de skal låse opp, og Ingeborg lærer de at det er ti over. Ber tilsyn ringe Olav som skal ha matansvar for å få han til å komme. (Første gangen de skulle ha matansvar kom ikke Olav, så hun synes ikke dette er så rart).

Ingeborg starter å sette ut mat. Ingen Olav kommer, jaja, hun greier det til tiden likevel. Klokka blir to minutt over halv. Jaja, såpass kan de da vente. Så går hun bort for å låse opp døren for å slippe inn folk. Oi! Det er ingen folk der. Det var veldig rart! Ingeborg ser på klokken igjen, hm. hvorfor er klokka halv sju?

Lille smarte Ingeborg har greid å komme en time for tidlig, og satt ut all maten. Noen som vil ha kvelds en time tidligere eller?

Hm, det ville ikke bli lastet opp noe bilde. Så der brøt jeg løftet mitt. Dessuten må jeg jo snart gå til matansvar igjen, så har ikke tid til sånt xD

6 kommentarer:

b sa...

Måtte du rydda det inn igjen og? Å, du e FANTASTISK, Ingeborg!

Merkelig... Eg såg og feil på klokkå idag! Lenge siden eg tenkte at det snart va kvelds, så hadde eg ikkje funne det ut, så hadde eg kanskje stått og venta når du åpna klokkå halv sju;) Og vett du ka? Annbjørg sin klokka va ein time for tidlig idag, så når klokkå va to, så va an tri hos henna, liksom. (Hvis eg ikkje huske heilt feil.)

Tilfeldig? Nehei:p

Spadekua sa...

Haha:p Du skulla ha kommi klokka halv sju, så kunna vi ha spist kvelds sammen;)

Næi, æ gidda itj å pakk inn alt *kremt*. Så æ droppa å pakk inn alt som æ trudd kun stå ut ei time ækstra:p For da va æ så lei! Så æ satse på at matn e go:p haha. Hves ikke veit du kæm du ska skyld på ihværtfall!

Kristin Ekberg Vik sa...

Da er ein grunn t at eg og Izzy ville bu i brakka med deg, du er tross alt litt vims og distre du og;)

b sa...

Haha, alle komme te å ligga hjemma eller på Lundeneset og ha vondt i magen heile helgå!

"Ingeboooooorg! Forgremmade unge*!" (Eller va det Emil?)

*Hvis det e veldig stygt å sei, altså banning, så beklage eg! Astrid Lindgren har jo ikkje bara fine ting i filmane sine...

Anonym sa...

hahahahahha.... Ingeborg, du Ingeborg, du e no flink e du, men da går fint, me tilgir deg. da hadde vore verre viss da va ein time for seint,men so fjern e du ikkje.

Maten va foresten god, da eg åt jaffall.. men vet kje nåke om vondt i mågen heila helgo endo, for so långt har me ikkje komt endo. Tenkte du lurte på da. snakkes :D

Spadekua sa...

Hysj, Berit! Mi egentlie plan va jo å matforgift heile lundeneset... Men de skull liksom ingen skjønn. Du e altfor glup!