mandag 1. desember 2008

Luke 1, adventskalender

I luke 1 vil jeg fokusere på adventskalendre. Man må jo ha tellingen på hvor mange dager det er igjen til jul og sånn! Først en oversikt over mine kalendre:

Kalender ifra mamma. Innholdet i posene består av godteri, og en utfordring. Selv om mamma kaller det utfordring er det vel kanskje mer en oppgave. Sånn som idag var det f.eks. å skrive et postkort til en venn:)


Adventslyset mitt, lys er koslig! (Ja, legg merke til den svært matchende røde hjertelysestaken, man taver hva man haver)


Den tradisjonelle sjokoladekalenderen, men med en liten vri. Malene har funnet noen historier, som hun har delt opp og puttet inn en bit hver dag. Hun fikk også en slik kalender ifra meg. Inspirert ifra Jostein Gaarders bok julemysteriet. (Anbefales å lese hvis dere ikke har lest den. Har et stk. eksemplar på rommet, så hvis noen vil låne den er det bare å rope ut!)


Flax kalender er gøy. En ny vinnersjanse hver dag. Jeg har funnet ut at å vinne 1000 kr. hadde vært akkurat perfekt. De store beløpene sånn som 500 000 kr. og sånn har jeg egentlig gitt litt opp. Takk til Annbjørg som kjøpte denne for meg! Satser på at du fant en vinnerkalender til meg, og at du overfører din flaks også til meg!

(Jeg hadde egentlig enda en sjokoladekalender, men den fikk Berit. Fordi hun hadde glemt å kjøpe kalender:O Også skulle jeg egentlig ha sånn at jeg kunne høre på en ny cd hver dag. (Kjøpte en haug kristne cd-er på salg for noen uker siden), men så kom jeg på at jeg vil jo egentlig høre julemusikk i adventstida.)

-Ellers skal jeg såklart følge med på julekalendrene som går på TV; "The julekalender" og "Blåfjell", er ikke helt sikker på om jeg får sett The julekalender hver dag, grunnet at jeg jobber. Men jeg skal gjøre mitt beste!

Også kommer dagens tips: Adventskalendere på nett! Synes du ikke at du har nok kalendre, eller vil ha en utfordring: Her tror jeg de har samlet de aller fleste kalendrene på nett! (Jeg svarer alltid på en haug med adventskalendre på nett, vinner aldri noe, men kos allikevel:)
Posted by Picasa

7 kommentarer:

Karuulaina sa...

Hei du, spadekua, min uvenn.. du kan godt få lov rte å gi ein kalender te meg og, eg har ingen!

Spadekua sa...

Hei Karoline, du som kan hoppe, min uvenn. Siden du er min uvenn får du ingen kalender. Hadde du vært min venn kunne du ha fått en kalender.

Spadekua sa...

Dessuten får du adventskalender av Kvås-folka. Din løgner!

Karuulaina sa...

Eg glømte den kalenderen. Då e eg fornøyd. Kvås-folka e jo vennene mine og! :)

Spadekua sa...

Ja, men hvorfor de er det skjønner jeg ikke. Ihvertfall ikke når du glemmer kalenderen deres.

Karuulaina sa...

Nei, eg har vanskelig for å skjønna da sjøl og av å te. Ein aen ting e jo at du har venne. Da syns eg e vanskelig å forstå.

Spadekua sa...

Jeg har egentlig ikke venner... Mamma betaler de for å være med meg.