søndag 21. desember 2008

Luke 20, hva handler jula om?



Nå er det kun fire luker igjen i adventskalenderen(e) min(e). Det betyr at det er kun fire dager igjen til jul! Da er det på tide å tenke på alt man burde ha gjort til jul. Har man fått handlet inn alle gavene (ja, har du skaffet pappaen din en gave nå Solveig?), og er huset egentlig helt rent? Hvor mange forskjellige julebakst sorter har du fått lagd? Er julebrevet skrevet (jeg ble forresten bare nevnt med en femtedels setning i julebrevet vårt i år), har man fått fikset juleklær, planlagt når man skal møte alle sammen man skal treffe i jula? Har man egentlig planlagt økonomien sånn at det går rundt i år også? Alt må jo bli minst like bra som i fjor.

Det er mange forventninger til jul. Selv er jeg en av dem som har mange forventninger til jul! Det er årets høydepunkt. Men jula skal ikke handle om alt stresset, og alt hva man skulle ha gjort. Som Kathrine i klassen min sa: "Hvis noen spør meg om hva jula handler om, så vil jeg ikke at jeg må svare mas og stress og lange dager på jobb."

Hva ville du svart hvis noen spurte deg hva jula egentlig handlet om?

Ingen kommentarer: