onsdag 3. desember 2008

Luke 3, julekalender på TV

I år går Blåfjell og The Julekalender, et godt tv-kalender år! Derfor går jeg hver kveld ned til Kathrine og ser det sammen med en god gjeng:) Her er et bilde av det hele:

(Jeg har knabba det ifra Irene (min nye bestevenn) uten å spørre, så håper det går greit:) Også litt om hva jeg synes om de to seriene:


The julekalender:
Så dette når jeg var liten, men husker ganske lite av det. Desto morsommere å se det nå. Også ganske morsomt å se på grafikken, og hvordan filmingen har forandret seg siden da! (Her kommer media-eleven inn;) I tillegg får vi jo høre mye trøndersk og tulle-engelsk, to språk jeg behersker godt! (Faktisk nesten de eneste språkene jeg behersker).

Blåfjell:
Blåfjell har jeg sett flere ganger, og det er alltid like kos. Det er jo en grunn til at jeg har ei fin blånisselue! Dette er koselig og litt nostalgisk. Husker Maria og jeg brukte å leke Tvilling i skolegården:D Selv om vi aldri ble så flinke til å snakke baklengs, sånn som han gjør. Men istedenfor brukte vi bare baklengs av navnene våre: airaM og grobegnI!

Hva er dine tv-kalender minner?

(P.S. Ble ikke bilde av den nye krusse-kalenderen min, sånn går det når man egentlig ikke har tid og må øve til prøve...)

3 kommentarer:

b sa...

Eg ska bara velga ein julekalender for å ikkje skriva ein alt for lang kommentar:
Vertshuset den Gylne Hale har ein STOR plass i hjerta mitt. Såvidt eg vett, va det noen i Norge (kanskje bestefar?) som tok det opp på film og sendte te oss i Japan, og når me har hatt det på film, har eg liksom alltid sett på det;) Knall!

Å, det e så masse kjekt... Amalies jul, The Julekalender, Skomakergata, Sesam Stasjon, Olsenbanden jr., for å nevna noe.

Anonym sa...

Åååå æ å huske når vi leika tvilling de va arti ;D

Irene sa...

ja, det var helt greit at du knabba d bilde;)

det var jo så fantastisk, og så utrolig god kvalitet på det=D men det forteller likevel mye,.. må legge dæ te på bloggen min. men nå skal æ ete.. snakkes besteveeeenn=D
<3